Ekonomi

Garanti BBVA, özel bankalar arasında en fazla dijital kullanıcı sayısına sahip bankadır.

Türkiye’nin en çok kullanılan bankacılık uygulaması Garanti BBVA Taşınabilir, bireysel ve tüzel müşterilerine sunduğu hizmetlerle özel bankalar arasındaki liderliğini sürdürüyor. Garanti BBVA Taşınabilir, 13 milyonu aşkın müşterisinin banka ile birincil temas noktası olurken, 11 milyona yakın müşteri bankacılık hizmetlerine sadece cep telefonlarından ulaşıyor. Müşteri olma süreci dahil, şubeye başvurmadan hemen her işlemin yapılabileceği Garanti BBVA Taşınabilir, 500’den fazla fonksiyon seti ile müşterilerine hızlı ve kolay hizmet sunuyor.

Mobilden müşteri olma sürecinin başlamasıyla birlikte uçtan uca dijital bankacılık deneyiminde son adım da tamamlandı. Garanti BBVA bu süreci, bireysel müşterilerin yanı sıra şahıs şirketi statüsündeki esnaf ve KOBİ’lerin uçtan uca güven, kolaylık ve basitlik ile yaşayabilecekleri şekilde kurguladı. Müşteri deneyiminin ana merkezi olarak mobili konumlandıran Garanti BBVA, müşterilerinin tüm ihtiyaçlarına taşınabilir üzerinden çözüm sunmayı hedefliyor. Akıllı asistan Ugi, chatbot, görüntülü görüşme gibi servisler sayesinde müşteriler mobil cihazlarından ayrılmadan analiz yollarına erişebiliyor. Canlı Destek analizi sayesinde, insan temasına ihtiyaç duydukları noktada Garanti BBVA Mobil’den ayrılmadan müşteri temsilcisine yazarak destek alabilirler. Türkiye’nin ilk yapay zeka destekli akıllı asistanı Ugi, 2022’de 5 milyondan fazla müşteriyle 53 milyondan fazla etkileşimde bulundu. Doğal konuşma dili ve mana becerileri sayesinde tekil kullanıcı sayısını 2022’de %29’un üzerinde artırdı.

Temassız işlemlere olan ihtiyacın artmasıyla birlikte Garanti BBVA Taşınabilir müşterileri, QR kod ile şubeye gitmeye gerek kalmadan para çekme, para yatırma, transfer, kredi kartı borcu veya kredi ödemelerini ATM’lerden kolayca gerçekleştirebiliyor. Müşterilerin yoğun ilgi gösterdiği QR işlemleri için ortak QR kod uygulamasına geçilmesiyle birlikte tüm banka müşterileri Garanti BBVA ATM’lerinden işlem yapabilmektedir. Garanti BBVA müşterileri, taşınabilir uygulama ile tüm bankaların müşterilerine FAST altyapısı üzerinden QR ile para gönderebiliyor, alışveriş ödemelerini tüm banka POS’larından hesaplarından ve kredi kartlarından QR ile gerçekleştirebiliyor. Garanti BBVA, QR süreçlerinde %37 pazar payıyla liderliğini sürdürüyor.

Garanti BBVA, stratejik öncelikleri arasında yer alan finansal sağlık ve danışmanlık yaklaşımı kapsamında mobilde hayata geçirdiği “Durumum” alanından müşterilerinin finansal resimlerini çekiyor, müşterilerini tasarrufa ve kontrollü harcamaya yönlendiriyor, harcama alışkanlıklarını analiz ederek kişiye özel teklifler geliştirir ve bu teklifleri daima dinamik tutar.

Bu yılın başında hayata geçirdiği açık bankacılık kapsamında Garanti BBVA, müşterilerine farklı kurumlar üzerinden para transferi yapabilme, farklı kurumlardaki hesapları tek noktadan takip edebilme gibi özellikler sunmaya başladı. Bankanın esnaf, KOBİ ve ticari müşterileri de Garanti BBVA Taşınabilir ve internetten diğer üye işyerleri/POS işlemlerini ve hesaba yatırılacak tutarları görebilecek. Bu hizmeti müşterilerine sunan ilk bankalardan biri olan Garanti BBVA, açık bankacılık ile müşterilerinin mali durumlarını daha kolay takip edip yönetmelerini, daha rahat bir deneyim yaşamalarını ve zamandan tasarruf etmelerini sağlıyor.

Tüzel ve şahıs şirketleri Garanti BBVA dijital kanallarından GKS ve kefil bilgilerini görüntüleyebilir, üye iş yeri başvuru ve sözleşmelerini alabilir, maaş kurumu tanım ve değişikliği ile kredisiz hayat sigortası talimatlarını dijital onaya gönderebilir, İhracat Fiyatı Kabul Belgesi (IBKB) düzenleyebilir. ) aynı zamanda.

Garanti BBVA’nın dijital bankacılık hizmetlerini değerlendiriyor Garanti BBVA Genel Müdür Yardımcısı Işıl Akdemir Evlioğlu “Günümüzde müşteriler, teknolojinin en uygun şekilde kullanıldığı uygulamalardan faydalanmak ve en uygun deneyimi yaşamak istiyor. Böyle bir dünyada Garanti BBVA olarak müşterilerimize sunduğumuz her deneyimi veya tasarladığımız her süreci önce taşınabilir bir yaklaşımla ele alıyoruz. Müşterilerimizin desteğe ihtiyaç duydukları her an dijital ortamda bize kolayca ulaşmalarını ve tüm sorularına hızlı bir şekilde cevap bulmalarını hedefliyoruz. Bu bağlamda müşterilerimize bir bankadan daha fazlasını sunmak, onların finansal danışmanı olmak ve zihinsel bir rahatlık alanı sağlamak istiyoruz. Stratejimizi taşınabilir üzerine inşa ederken, müşteri deneyiminde önceliğimiz; Tüm müşterilerimizle her temas anında akıllıca etkileşim kurabilen, doğru noktalarda insan takviyesi sağlayan, anlamlı teklifler ve tavsiyelerde bulunan ve inanç inşa edebilen benzersiz bir deneyim yaratmaya odaklanıyoruz. Tüm bu çalışmalar doğrultusunda, kamu yatırımcısı raporlarına göre özel bankalar arasında en fazla dijital kullanıcıya sahip bankanın Garanti BBVA olduğunu gururla söyleyebilirim.” söz konusu.

 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

haber-suhut.xyz

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

-
Başa dön tuşu